torsdag, juli 08, 2010

Vuvuzelor...

Vuvuzelans vara och inte vara har ju varit ett debatterat ämne ända sedan den första matchen i årets VM. Det har t.o.m gått så långt att vissa allsvenska lag har förbjudit användandet av vuvuzelor på deras arenor (varför förstår jag egentligen inte eftersom dom har större problem än höga ljud, såsom dåligt med publik på matcherna). Idag såg jag dock ett bevis på att vuvuzelan kommit till Sverige inte som en leksak för sportsupportrar utan som ett uttrycksätt för gemene man. Jag satt nämligen och tittade på Mona Sahlins tal från Almedalen och plötsligt var dom där, vuvuzelorna! Visserligen så var tjejerna som blåste i dom målade i rött och vitt som fotbollssupportrar från Danmark men jag är relativt säker på att dom var socialdemokrater. Jag vet inte om detta innebär att vuvuzelorna har blivit folkliga eller om det bara är pga att det har varit så många klagomål på dom. Det enda jag kan säga är att trots att ingen ville ha hit dom så nog hittade dom hit ändå... :p

Inga kommentarer: