lördag, juli 31, 2010

I rymden kan ingen höra dig stöna. Eller en Sith får alltid ligga...

Jag är ett stort Star Wars-fan, är ni regelbundna läsare av denna blogg så kommer detta inte som någon nyhet för er, det är heller ingen nyhet för er att jag då och då har snuskiga tankar om min omvärld. Jag är en snusknörd och stolt över det, jag skulle vilja katalogisera alla Kamasutras ställningar med siffror. För ja jag är en siffernörd också och säga vad man vill men det skulle vara jävligt nördigt att säga till sin partner "jag vill att du tar mig i ställning B37"...

Jag skulle vilja bygga upp ett snuskmuseum som skulle visa alla snuskigheter som mänskligheten kommit på från forntid till nutid, jag skulle vilja ha en konsthall i anknytning till muséet, där skulle jag vilja ha ett rum med dildosar hängande i taket med snören. Kunde kalla rummet "Hall of the fallen penis". Vilka idéer jag fick nu, jag kanske borde jobba med sådant!

Vad har då detta med Star Wars att göra? Absolut ingenting egentligen, iaf inte dildomuséet. Jag har nämligen tänkt lite på Jediriddare och deras motsvarighet Sith (jag har spelat ett tv-spel (ja jag är lite datanörd också)). Jedi är goda och Sith är onda vilket egentligen beror på att George Lucas ska dela in allt i svart och vitt men det får vi ta upp någon annan gång. Jedi riddare kan falla till mörkret och Sith kan räddas till ljuset så som ni förstår finns det inga kompromisser...

Det är just det är fallandet till den mörka sidan som jag funderat på, det och dess samband till den mänskliga hobbyn sex. Det är ju så här att Jedisar inte ska ha några känslor, ingen passion, inget som kan förleda dom till den mörka sidan och Sith är då tvärtemot, dom får ha känslor, passion och vara rent allmänt elaka. Detta gör att jag gör ett antagande och det är att jedisar aldrig har sex. Hade dom det så skulle dom direkt bli onda...

Kanske skulle man använda sig av jedisar när man försöker få unga människor att hålla på sig "Obi-Wan Kenobi says no to sex! So should you! Just say no!" Det finns ju dock ett problem med hela jag har just knullat så nu blir jag ond scenariot. Alla som någon gång knullat, legat eller sexat vet ju att allt sex inte är så fantastiskt så att man faktiskt faller till den mörka sidan och blir ond. Men antagligen så räcker det för en Jedi att bara doppa lite för att bli ond, onani är ju heller ingen hjälp, eller som Yoda skulle säga "lead you to the dark side it will..."

Sith må va onda men de får iaf ligga... :p

1 kommentar:

Oa sa...

Hm... Den där titeln ser bekant ut...