torsdag, juli 15, 2010

Längdhopp eller ett nedköp i sandlådan...

Jag har funderat en del på Carolina Klüft och hennes val att sluta med sjukampen och istället inrikta sig på längdhopp. Jag brukar alltid anse att en människa ska få göra sina egna val här i världen, likaså med Klüft, hon är inte ju inte någon som vi svenska folket äger bara för att hon är folkkär och har tagit OS-guld. Jag tycker förvisso att det var synd att hon bytte gren. Bland sjukamparna var Klüft en av de bättre längdhopparna men nu när hon bytt gren så är hon ganska långt från de bästa hopparna. Det är lite sorgligt men antagligen oundvikligt, det finns väl alltid någon som är bättre...

Annars så har jag VM-abstinens, kanske inte så mycket pga att det spelats fantastisk fotboll (låt oss säga såhär, alla matcher var inte bra) utan mer för att det inte visas någon fotboll (jag vägrar räkna allsvenskan som fotboll), eller så mycket sport överhuvudtaget. Det är faktiskt lite jobbigt för en sportnörd som jag men det får väl gå, om inte annat så är det ju snart EM i friidrott och det lär väl vara några sändningar därifrån... :)

Inga kommentarer: