fredag, juli 09, 2010

Ett noir-ögonblick...

Det är fredagskväll och jag har tråkigt, eller så har jag bara en känsla av noir över mig. Ni vet den där man tittar ut genom fönstret på ljusens spegling i den regnvåta asfalten, nu ska det bara dyka upp en femme fatale också och leda mig i fördärvet som femme fatales alltid gör. I vilket fall så har jag inget att göra, tv har inget bra idag. Förresten så är jag kanske bara dyster över att fotbolls-VM snart är slut, jag menar det är bara två dagar kvar och sen blir vardagen grå igen... :(

Jag skulle förresten vilja göra en fotbollssändning som en noir-film, mycket skuggor och ödesmättad stämning, gärna en voice-over också men men jag får nöja mig att lyssna på musik som alltid får mig att tänka på regnvåta gator och neonljus...

Inga kommentarer: