fredag, juli 23, 2010

Sushi, yatzy och jordgubbar...

I Falköping har man rå fisk på riset så i onsdags så gick vår färd dit. Det blev en hel del prat, skratt och en jäkla massa sushi, så mycket faktiskt så jag nästan fortfarande är mätt. jag gillar våra sushi-aftnar för de är så gemytliga, de påminner nästan om julen nu när jag tänker på det. När vi hade ätit och blivit mätta så insåg vi att ingen av oss skulle orka med någon efterrätt, som i detta fall var jordgubbar och glass. Så vi gjorde ju naturligtvis det enda rätta och spelade yatzy tills vi orkade med desserten...

Yatzy förresten är ett jävla skitspel som inga vettiga människor uppskattar, yatzy är djävlars avföda och ett par droppar arsenik i såsen. Yatzy som säkert skapades av en överförfriskad fransk sjöman med ett träben och ett par fiskekrokar fastsatta i midjan! Jag vann fan ingen gång, det är därför det är ett skitspel, tärningar som hoppar åt alla jävla håll och kanter, är det ett spel för en riktig karl?

Efter att jag förlorat i yatzy för den triljonte gången så åt vi jordgubbar med glass och grädde. Där vann jag iaf för jag fick i mig mest jordgubbar av alla. Jag slog t.o.m sjuttonåringen och det är inte dåligt om man tänker på det. Resten av kvällen förflöt i diskussion om våra vänners tillstående tillökning, om allt går enligt planerna så ska det ske nu på måndag och det hoppas vi att det gör för dom verkar vara rätt trötta på att vänta om man säger så. Dom vet inte vad det blir för sort men jag hoppas på en tjej, problemet är bara att jag redan börjar känna mig som Baloo. Ni vet "Jag ska lära henne allt jag kan"... och jag bara väntar på svaret "Nå det går väl ganska fort"... :p

Inga kommentarer: