tisdag, januari 26, 2010

Trött...

Jag är trött nu vilket på något sätt känns både himmelskt och jobbigt på en och samma gång. Himmelskt för att jag helt plötsligt har en vettig dygnsrytm (hur det gick till är jag dock lite osäker om), jobbigt för att min inre tonåring eller nattmänniskan som vi också kan kalla den inte vill gå och lägga sig så här tidigt. Det ska dock göras för den vuxna delen av mig(ni får själva välja om det är den undre eller övre delen) kommer att se till att jag kommer i säng...

Imorgon så säger dom att det kan komma mera snö och det lär väl göra tågtrafiken lite mer chansartad. Dock ska sägas att jag vant mig vid en lite mer flytande tågtidtabell så jag chockas nog bara om tåget kommer i tid. På tal om tåg förresten så hörde jag denna uppropning när jag åkte till Herrljunga senast (tåget var försenat)... "Resande med anknytande tåg från Herrljunga till Borås, ni får vänta tre timmar och ta båten..." Skönt med tågpersonal som har ett sinne för humor... :)

Inga kommentarer: