söndag, januari 17, 2010

En söndag är alltid en söndag...

Jag älskar söndagar för det är den dagen då man kan njuta av och samtidigt känns det alltid som att allt är tillrättalagt för just det syftet. Ta exempelvis tv där är söndagen fylld med slötittar program. Idag var det skidskytte och det är ju en ganska slö sport, åtminstone för oss som tittar på den... :p

Sen har det varit lite Top Gear, lite arkeologi och lite mer sport. Det enda som egentligen saknats är väl den där underbara frukosten, ni vet den där som gärna får gå över till brunch och som serveras med bacon, stekt potatis och äggröra. Till det går det ner ett par koppar té och säkert någon brödbit... :)

Imorgon så är det dags att dra sig till skolan igen och då är lugnet slut igen, sen får man väl se om man lyckas ta sig till skolan också eftersom tågtrafiken verkar ha ett eget liv nu på vintern. För jag måste erkänna att jag har ingen önskan att fastna i Herrljunga en gång till, känns som om jag kan den staden nu, jag har sett alla dess sevärdheter...

Inga kommentarer: