onsdag, januari 13, 2010

När vintern kommer står tågen stilla (gammalt djungelordspråk)

Idag så har jag helt oförvållat fått bekanta mig med Herrljunga för mitt tåg från Skövde var så försenat att jag missade förbindelsen i Herrljunga till Borås. Det tåget gick vid 11.16, jag var där vid 11.35 och nästa tåg gick vid 13.16 så jag kom ingenstans. Eftersom jag inte brukar vara i Herrljunga så undrade jag vad jag kunde hitta på och då kom jag på att Sarha hade varit i Herrljunga en gång så jag sms:ade henne och frågade vad för kul man kan hitta på där. Man kan säga att svaret eller snarare avsaknaden av detta är synonymt med vad för kul man kan hitta på i Herrljunga. Alltså inget svar=inget kul alls... :)

Men jag är ju inte den som ger sig så lätt så jag gick en sväng i kylan och även om jag inte hittade så mycket så fanns det allt saker som kunde roa en...

Dom hade en trevlig gata som gick åt båda hållen, den var visserligen inte hårt trafikerad men det kan säkert vara ett riktigt röj där ibland. Dock saknades detta röj idag... Jag vill bara förvarna för nu kommer ett jävligt dåligt skämt... Det är inget röj här! Näe men snöröjt är det...



Utmed husen så finns det handtag, dessa handtag är antingen till för att folk som är snurriga av allt röj inte ska ramla ut på den hårt trafikerade gatan eller så är den till för att folk ska kunna hindra huset från att rymma...


Utbudet är gigantiskt och inte ett öga är torrt eller vått och blir det för mycket av det goda finns ju alltid missionskyrkan...

Ja vad kan man säga om våra förfäder vikingarna som inte redan sagts? Tja det verkar ju som om dom företog sig rymdfärder i vita gäss eller så kanske jag misstolkar det hela...

Här hamnade jag till sist, Herrljunga kulturhus med tillhörande bibliotek, utbudet var kanske inte det största men det fanns böcker där och om det är något en bokmal kan så är det att hitta bibliotek och böcker. Jag tror det beror på doften...

3 kommentarer:

Evil Runar sa...

Herrljunga är i svår konkurrens med Laxå en av västra sveriges tråkigaste ställen. Känner du ingen där, eller har ärende till lokstallet är du dömd att försmäkta.

Karin sa...

Fast inget slår Gullspång...

Oa sa...

Tur att du förvarnade om skämtet. Annars hade vi kanske inte förstått att det var ett skämt.

Förresten har jag för mig att det finns en väldigt bra pizzeria i Herrljunga.