fredag, januari 29, 2010

När natten faller...

Det låter som en titel på en bok, åtminstone en som jag skulle kunna skriva, iofs så går mitt skrivande lite sådär men jag är en jävel på att komma på titlar iaf och det är ju inte alla som är det. När natten faller är ju en ganska intet sägande titel dock, den kan ju handla om vad som helst, den kan handla om livets ensamhet, om ett romantiskt möte eller om ond bråd död. Det är faktiskt ett plus på en bok om den har en sådan titel tycker jag för på något sätt skulle en titel som "Jag mötte Fidel Castro i Hjo" vara sämre eller åtminstone mer tillrättalagd. Även om jag faktiskt tycker att det skulle vara kul att skriva något sådant också iofs. Eller så kan man sno delar av andras titlar och göra om dom lite. Ni vet som "Fidel Castro badade aldrig i Genesarets sjö" eller "Änglar och natten faller"...

Jag har iaf börjat bli lite trött såhär när natten faller och jag har börjat fundera på var jag ska lägga min hatt. Undrar om jag ens orkar gå hem, det känns nästan som att jag ska somna på fläcken men det kan iofs ha med matkoman att göra...

Inga kommentarer: