fredag, januari 01, 2010

Bibliotekariernas största skräck...

Eller åtminstone den mest omtalade och omdebaterade. Jag pratar naturligtvis om e-boken själv är jag kluven till den, visst skulle jag vilja ha den för lättheten den innebär, att ladda ner en bok tar inte lång tid men frågan är om det upphäver det faktum att det är en elektronisk platta. Jag funderar ju mest på om inte läskänslan försvinner. För all del så skulle ju en bokmal som jag få väldigt mycket mer utrymme i bokhyllorna om den enda boken jag hade var en läsplatta...

Jag har förresten bestämt mig för att försöka tänka utanför boxen när det gäller vad jag läser. Jag ska alltså inte bara snöa in mig på fantasy och sci-fi utan även läsa en hel del annat under året så får vi se hur jag tycker att det gått. Det är ju det som är så bra med bibliotek om man hittar en bok som man tycker är kass så är det ju bara att lämna tillbaka den...

Inga kommentarer: