måndag, januari 18, 2010

3 timmars resa för 20 minuters föreläsning!!!

Som jag sa igår så skulle jag till Borås idag och som jag sa igår så gick det åt helvete med tågen men jag fick iaf åka X2000 på mitt regionen runt kort. Jag kom ju iaf till Herrljunga och sen till Borås men jag var som sagt försenad. Detta var dock inte det värsta, det värsta var att min föreläsning skulle börjat 10.00, jag kom dit 10.20 satte mig ned och började lyssna på föreläsaren, 10.35 var hon klar och det var lika bra att åka hem igen. Vissa dagar hade det helt enkelt varit bättre att bara dra täcket över huvudet när man vaknar. Det är antingen det eller att bo i Borås men så illa får vi ju hoppas att det aldrig blir...

Kvällen spenderades med spexstyrelsen eller exspexstyrelsen är väl egentligen vad vi är nuförtiden men vi trivs fortfarande väldigt bra ihop även om vi inte får fatta några beslut längre. Det blev tacos och sällskapsspel som jag förövrigt vann trots att någon försökte flytta min spelpjäs bakåt. Det enda minuset var ju att det inte blev nåt klämmande men jag skyller på att vi var för trötta efter en lång dag... :p

Inga kommentarer: