lördag, januari 09, 2010

Dagarna kommer dagarna går...

Det är konstigt men ju äldre jag blir desto snabbare tycker jag att tiden går. Förr om åren när jag var ung (ja jag sa det) så kändes det oftast som om tiden stod still särskilt om man gjorde något tråkigt, när man gjorde något roligt däremot så for tiden förbi. Nu är det nästan tvärtemot, exempelvis när man ska skriva en uppsats och har en deadline för då går tiden jävligt fort medan om man gör något kul så känns det ibland som om tiden saktar ner. Vem vet kanske är det så att det har med vuxenhet att göra, det är de vuxna sakerna som tar tid och dom barnsliga som tar lång tid. Jag önskar att jag hade en superlösning på hur man skulle styra tiden, tänk bara på hur rik jag skulle bli då... :)

Men men man får väl stå ut med den tid man får här på jorden, lika bra att njuta av den till bästa förmåga... :)

Inga kommentarer: