fredag, augusti 01, 2008

Smokey and the Bandit I, II och III

Eller nu blåser vi snuten som den hette i Sverige är ett bra bevis på att ibland så ska man bara göra en film och inte en hel serie, hur mycket pengar den första filmen drog. Den första filmen med Burt Reynolds, Jackie Gleason och Sally Field är både rolig och bra. Tvåan som har samma ensamble är inte lika bra men den roar iaf. Den tredje filmen dock med bara Gleason kvar är riktigt dålig, det var denna film som tv3 visade sent igår kväll och som jag trots kvaliteten fastnade i. Det fanns dock en ljusning, det fanns en låt som jag faktiskt gillade och nu har jag spenderat hela dagen med att försöka hitta låten, vilket om sanningen ska fram har visat sig omöjligt men nu vet jag iaf vem som sjunger den, tror jag.

Det finns andra bra låtar i den här serien av filmer, fast dessa sjungs av Jerry Reed, den här är från den första filmen och den har ni kanske hört någon gång...

Inga kommentarer: