tisdag, augusti 12, 2008

Fotboll, manus och äcklig choklad...

Idag så spelade Sverige sin sista gruppspelsmatch i OS, det gick bra och dom vann med 2-1. det som dock var mest intressant var resultaten i dom andra grupperna, detta eftersom vi nu skulle få reda på vilka som Sverige ska få möta i kvartsfinalen. Det blev Tyskland, vilket nog måste klassas som illa då tyskorna har ett bra lag, så jag tror tyvärr att OS äventyret tar slut snart för fotbollslandslaget...

Annars så har jag spenderat eftermiddagen med att läsa manus med spexet, det var skoj, manuset var också okej men det är fortfarande i skrivstadiet så vissa saker kommer säkert ändras. Dock var det roligt att träffa folk som man inte träffat på ett tag...

Jag har en god vän som verkligen älskar choklad, man skulle nästan kunna säga att hon ser choklad i alla dess former som en religiös uppenbarelse. Man skulle faktiskt kunna gå så långt att säga att om choklad verkligen var en religion så skulle hon vara dess översteprästinna. Hon älskar choklad så mycket så om män var gjorda av choklad så skulle hon sluta vara feminist. :p

Vad har nu detta med något att göra? Jo, det ska jag säga er. Jag har nämligen lyckats införskaffa choklad som är så vidrig att till och med denna översteprästinna av chokladguruism skulle tacka nej...

Chokladen i fråga är belgisk av märket Dolfin. Jag skaffade en mörk och en ljus kaka. Den mörka kakan var kryddad med lavendel från Provence och det tror man ju ska vara något att ha men icke! Lavendel kan man säga doftar gott men smakar blä, lägg därtill att den mörka chokladen var väldigt bitter så gjorde det inte saken bättre. Grejen är den att jag inte trodde det kunde bli värre rent smakmässigt men oj så fel jag hade. Jag menar jag hade ju den ljusa chokladkakan kvar..

Den ljusa kakan var kryddad med grönt te och Jasmine från Marocko. Det finns faktiskt inte ord att beskriva hur fruktansvärd denna smakblandning var! Jag kan dock svära på allt som är heligt här i världen att detta är den vidrigaste choklad jag någonsin ätit...

2 kommentarer:

Sarha sa...

Alltså, jag tycker du är dum i huvudet som köper choklad med lavendel i..och grönt te och jasmine, säger ju sig själv att den inte är god...juh!

Martin sa...

men alltså det är ju saker som jag gillar, fast inte i choklad och när det gäller choklad så måste man ju våga smaka annars så är det ju ingen idé....juh!