torsdag, juli 31, 2008

Varför Ghana är bättre Venezuela....

Jag har aldrig varit särskilt förtjust i mörk choklad men i Ghana så finns det bara 60% kakao och i Venezuela 72% (tror jag det var)! Detta gör naturligtvis att Ghana är bättre eftersom den inte är lika bitter. Vad jag pratar om? Chokladkakor naturligtvis! Chokladkakor från Anthon Berg med olika mängd Kakao i, ju mer kakao desto finare är det....

Jag gillar ju vit choklad och den finns det ju nästan ingen kakao i, det är ju mest socker i den :p

Har faktiskt börjat fundera på om man inte skulle börja göra choklad! Nån som vill vara med? Först ska hitta på ett klatschigt firma namn och sen ska vi lära oss göra choklad, eller ja tvärtom är också ett alternativ men jag tror nog att vi skulle kunna göra exklusiv choklad och bli rika och berömda...

4 kommentarer:

riksomengris sa...

Kan ju göra som med de små hunddjuren som äter och skiter kaffebönor som man sen gör lyxkaffe på. Vi tar kakaobönor, och vi behöver ju inte använda djur.

Lena sa...

Jag röstar på djuren.. Bara att föda upp dem hos martin.. :P Jag kan va med enbart om jag får alla pengar o vissa personer i sexigt skägg går i rosa latex med string och underhåller mig.. Deal??

Sarha sa...

jag kan äta och bajsa, det är det jag är bra på.

Martin sa...

Skönt att se att ni alla vill vara med. nu måste vi bara fördela arbetsuppgifterna lite...

andurs: du får ha hand om kakaoplantagerna, se bara till a sikta på fårorna....

lena: du blir ansvarig för personalfrågor helt enkelt, du kan väl olja in dom eller nåt...

sarha: du får hålla koll på smaksättning, avsmakning och avfall...

Nu behöver vi bara ett bra namn också så är vi igång... namnet ska helst inte ha med orden bajs, skit eller dynga att göra... hur klatschigt det än låter...