söndag, juni 14, 2009

Kors i taket...

Idag så har jag varit på gudstjänst Sankt Helena Kyrka (den stora toppiga grejen mitt i stan) men det ska kanske sägas att det var inte pga av religiös tro som mig att gå dit. Det som fick mig att gå dit var att min flickvän skulle sjunga med sin kör och det vill man ju inte missa, sången var bra men predikan var väl sådär, fast det är klart jag lyssnade väl inte så noga egentligen. Jag satt och tittade på taket och funderade på om vad som skulle hända om en av dom stora metallplattorna i taket ramlade ner. Jag kom fram till att beroende på var den skulle landa så skulle en stor del av stadens pensionärer sopas bort, sen sa prästen att endast folk som är döpta kan komma in i himmelen och då pustade jag ut för det är ju jag. Sen undrade jag var alla som inte är döpta tar vägen för det skulle ju innebära att små barn som dör innan dom är döpta inte får komma till himlen...

Ja ja sången var som sagt bra eller iaf den som kören sjöng och då kan man ju stå ut med att sitta i kyrkan i en timma och som tur var så hade jag fått en lapp med instruktioner om när man skulle sitta ner och när man skulle stå upp, så allt var väldigt förenklat för en kyrkonovis som jag...

3 kommentarer:

Sarha sa...

hehehe, I guess it´s hell for me...

Martin sa...

Don't worry I'll come and visit you...

Karin sa...

små barn som dör innan dom e döpta hamnar i Limbo, och nej det e inte så roligt som det låter