måndag, juni 15, 2009

Choklad?

När jag läste rubriken till artikeln om Marabous konsthall så trodde jag att dom skulle bygga en specifik konsthall bara för utställande av Choklad. Tyvärr så var det ju inte det som det handlade om men konsthallen i sig kan nog bli intressant. Fast just nu funderar jag på hur dom ska bygga den för det är ju inte ett litet projekt om man säger så, kan man "bara" gräva ner sig fem meter utan att laboratoriet rasar när man gräver under det?

Hela projektet känns ändå som det kan funka även om problemet med konst och kultur alltid är att beräkna hur många besökare en konstateljé, utställning eller biograf kommer att få. Ibland så tror jag att det är det stora skälet till varför makthavarna och kultursverige inte riktigt går hand i hand, alltså deras olika syn på siffror och vad det viktiga inom kulturen är.

Vad gäller varande eller icke varande av chokladmuseum så fick jag hjälp med att hitta ett par stycken, det närmaste ligger i Malmö men det finns även ett i Barcelona och ett i Köln så om man är i någon av de städerna så kan man hoppa in och titta på choklad. Själv har jag en liten fundering på om jag inte borde ha en liten chokladutställning i mitt kök, nu har jag ju hittat chokladen jag behöver för att göra min egen choklad... :)

Inga kommentarer: