onsdag, juni 03, 2009

Arbetsförmedlingen och släkten...

Idag har jag varit på arbetsförmedlingen och gjort en arbetsplan för det är tydligen viktigt, i vilket fall så är det gjort nu och jag kan med gott mod säga att jag har en framtid, eller åtminstone en plan för den. Vem vet det verkar som om det kommer att bli studier till hösten, sen vad det blir för sort vet jag inte riktigt nu men nåt blir det iaf...

Annars så har jag börjat forska lite i släkten eller ja min pappa har hållt på ett tag och nu är vi inne på Mina de Flon min morfars mor från Norge som verkar härstamma från en vallonsläkt från Sverige som i sin tur verkar härstamma från fransk uradel från Bordeauxtrakten. Just nu sitter jag och läser om Johan Adlercrona "adelsman" som var sonson till Jean de Flon som var fransmannen som flyttade hit och bror till den de Flon som min morfars mor är släkt med i rakt nedstigande led... :)

Adelskapet är förvisso borta efter vissa problem med egenintresse och gräl med Kung och ståthållare. Det är ju skönt att se att livet aldrig är en rak linje och att ibland så åker man upp och ibland så faller man ner, men det får man väl helt enkelt ta eller hur? Men men summan av kardemumman är ändå att vi verkar ha klarat oss ganska bra ändå... :)

Inga kommentarer: