söndag, februari 01, 2009

Nostalgitripp...

Igår så drog jag igång mitt gamla nintendo (inköpt på det glada 80-talet) och satt och hade en nostalgitripp av modell större. Det roligaste är väl iofs att den grafik som nintendo har var fantastisk när jag var barn men nu känns den fullt inte lika fantastisk längre, man ska iofs akta sig för att jämföra saker på det sättet men det är svårt att låta bli. Sen satt jag iofs och klagade på att jag inte har Punch out, detta är dock ingen nyhet, jag har alltid klagat på att jag just inte har punch out. Det kan iofs vara just en sån där nostalgi grej, där man minns att något är helt fantastiskt men när man väl får tag i det så är det skräp. Fast det är väl just det som är grejen med nostalgi, att bara se det goda? Nu sitter jag iaf och funderar på om jag ska spela Zelda ikväll, Zelda=ännu mer nostalgi... :p

Inga kommentarer: