tisdag, februari 24, 2009

Listan som aldrig blir av...

Min lista på dom 25 sämsta filmerna som gjorts har fortfarande inte blivit färdigställd men eftersom jag iaf hittat fem stycken filmer hitills så tänkte jag skriva listan i fem delar med fem filmer åt gången, på så sätt så får jag en chans att fundera lite mer på vilka mer filmer som passar på denna lista...

1. "Mousqito" antagligen den sämsta "skräckfilm" jag någonsin sett, tänk er ett kraschat rymdskepp och gigantiska muterade myggor. Myggorna jagar människor och tömmer sina offer på blod, in i detta slängs dåligt skådespeleri, dåligt manus, massa splatter och myggor gjorda av plast.

2. "Doppelganger" den börjar som en sexig thriller och förvandlas sedan till en hemsk sörja där storyn försvinner någonstans i fjärran. Det enda man kan säga är bra är väl Drew Barrymores tuttar och även det blir ju tråkigt efter ett tag :p, Jag har sett denna film flera gånger och jag förstår fortfarande inte riktigt vad den går ut på...

3. "G.I Jane" någon i hollywood tänkte att om vi kan kombinera Demi Moores tuttar med en massa vapen så har vi en hit. Synd bara att resten av filmen är så fruktansvärt dålig så att man varken bryr sig om tuttar eller vapen. Det enda man bryr sig om är att den ska ta slut...

4. "World Trade Center"det är alltid intressant när amerikaner ska göra patriotiska filmer, dom brukar aldrig bli bra och den här filmen är inget undantag. Den är gråtmild, sliskig och det finns en fanatisk religiös sida till den också, skådespeleriet kunde ju vara bättre också...

5. "The Postman" Kevin Costner har gjort många dåliga filmer men frågan är om han någonsin gjort en värre film än the postman, dåligt skådespeleri blandat med en patriotism som är skrämmande och en sorts moralkaka som får en att spy galla. Budskapet i filmen verkar vara att så länge posten finns så kommer civilisationen att finnas kvar...

Här har ni då fem filmer som ni definitivt bör undvika att se, när nästa del av listan kommer vet jag inte men så lång tid bör det ju inte ta...:)

Inga kommentarer: