tisdag, juli 08, 2008

Moderna hem...

Jag har alltid varit intresserad av arkitektur och därför är det alltid roligt när en arkitekt kommer med nya idéer om hur vi ska lösa problemet med kuststäder och dom smältande polarisarna, en annan sak som gör just denna idé rolig är för att för en sci-fi nörd som mig så ser dessa städer ut som dom i Star Trek. Det finns väl iofs åtminstone två frågor som måste få svar innan han kan få klartecken för att börja bygga sina städer. För det första hur skulle dessa städer klara av en rejäl storm? För det andra så måste man fråga sig vem som skulle betala för dom och hur mycket skulle de kosta?

Det är kanske inte så viktigt nu iofs, just nu så kan vi ju åtminstone fundera på hur det skulle vara att bo i en sådan stad. Jag kan väl erkänna att jag skulle kunna tänka mig att bo så, jag menar vem vill inte bo i en sci-fi stad? :p

Inga kommentarer: