tisdag, juli 29, 2008

Kulturarv och sommarförkylningar...

Idag så vaknade jag 05:00 och kunde inte somna om, jag skyller på min förkylning som verkligen fått fäste under natten. Eftersom jag inte kunde somna så satt jag och slö läste på svt text och jag hittade den här nyheten. Det mest intressant med den är att vårt kulturarv smulas sönder men det är konstigt att dom helt plötsligt behöver 50 miljoner snabbt för att åtgärda problemen, eftersom det är byggnader vi pratar om så borde dom ju insett för längesen att dom vittrade sönder. Jag har väldigt svårt att tro att dom helt plötsligt tittade på byggnaderna och insåg att "vi behöver 50 miljoner för att fixa det här" dom borde haft lite framförhållning om man säger så :p

Jag är helt för att bevara vårt kulturarv, eller ja bevarandet av all kultur är viktig men det känns inte som att man kan ta riksantikvarieämbetet på allvar efter att dom som det känns försöker chocka gemene man att vilja bevara kulturarvet...

Sen är det där med sommarförkylningar, dom borde förbjudas. Jag har feber, ont i halsen, ont i bihålorna, ont i leder, rinnande näsa och det känns som om jag har ett övertryck i huvudet. På det stora hela så kan man säga att jag mår bajs....!

2 kommentarer:

riksomengris sa...

Ah, härligt! Det är ju som bekant bara manliga män som blir förkylda. Och ju snörvligare desto manligare! Grrrrrrrrr!

Lena sa...

Det är manliga män som är förkylda och gnäller om det.. Martin va en riktig bögig kara kar nu o bit ihop o bada med mig imon.. :P