lördag, februari 20, 2010

OS, OS och lite till OS...

Att mina dagar och nätter styrs av OS är väl egentligen ingen större hemlighet, det är nog inte heller någon större hemlighet att jag inte lider ett dugg av att ha det så. :p OS har iaf hållit på i en vecka och det har väl varit både ris och ros om man säger så. Ros får alla som medverkar och ris får arrangörer och svt, arrangörerna för att det ibland inte verkar vara helt genom arbetat i spår och backe. SVT får det för att dom överdoserade Charlotte Kalla när hon tog Sveriges första guld i årets OS, förstå mig rätt jag gillar Kalla men inte fan behöver jag se repriser på hennes guldlopp på alla OS-sändande kanaler samtidigt...

Jag har försökt att fördela mitt tittande på flera olika sporter och inte bara fastna i de gamla vanliga som man brukar titta på. Hockey, skidskytte, skidor är ju vanliga men jag har även kollat lite short-track, skridsko, alpint. Nu ska jag bara försöka klämma in lite rodel och kanske lite konståkning så kan jag verkligen kalla mig sportnörd... :)

Jag har bara två funderingar eller noteringar är det snarare. 1. Har ni tänkt på att när skidskytte damerna inte vann tävling två heller så slutade svt att skylla på att skidorna var dåligt preparerade... 2. Att skridsko herrarna får väldigt markanta bulor (mellan bena) i sina väldigt tajta dräkter... Nästan så jag funderar på att skaffa en sådan. En dräkt alltså, bulan har jag redan... :p

Inga kommentarer: