måndag, februari 01, 2010

Jag är din men inte utan motprestation!!!

Jag har alltid tyckt att försäljare har intressanta metoder för att få sälja något. Nu i veckan så ringde en kvinna från mitt energibolag med ett väldigt fint "erbjudande". Hon erbjöd mig att få hela februari gratis, eller snarare så var det som så att jag inte skulle behöva betala min energikostnad för februari. Jag ska här erkänna att jag blev intresserad för som ni vet så är jag ju student och alla ören man kan spara räknas, så jag höll på att tacka ja till erbjudandet på en gång...

Fast nu ville hon ju ha en motprestation också, hon sa "du kan få hela februari gratis om du ger mig fem telefonnummer" och jag måste säga det att jag kunde inte med gott mod ge henne dessa nummer. Jag har inga problem med att prata med försäljare, jag har heller aldrig haft det där behovet av att försöka sätta mig på dom, jag brukar prata med dom och sedan tacka nej till erbjudandena de har. Jag har däremot ett problem med att ge ut telefonnummer till försäljare, jag har lite mer respekt för mina vänners privatliv än så. Och om man skulle ge ut nummren så är det säkert så att försäljaren säger "det var din vän Martin som gav mig det här numret..." det första hon gör och tänk vad glada ni skulle varit på mig då... :p

2 kommentarer:

Evil Runar sa...

Det påminner om en gratis rengöring jag fick från en kompis som visade sig vara en demonstration av en svindyr dammsugare. En sån sak skickar man inte vidare som en tjänst utan som en hämnd.

Martin sa...

Faen! Att jag inte tänkte på det, det var ju så jag skulle gjort, jag skulle gett ut nummer till folk jag inte tycker om... :)