måndag, februari 15, 2010

Jag har blivit spolad...

Jag var och simmade i lördags och då lyckades jag få så mycket vatten i mina öron (särskilt det vänstra) att det blev som en propp. Min hörsel försvann i ett nafs och allt jag hörde blev till ett dovt surr. Idag så bestämde jag mig iaf att jag skulle dra mig till vårdcentralen och få det åtgärdat. jag skulle alltså spola mina öron, vilket jag aldrig gjort förut så det var med lite oro som jag gick dit. Det funkade dock bra även om jag fick sitta där rätt länge innan jag väl kom in till läkaren, men det gjorde inte särskilt mycket, det är ju liksom ingen idé att hetsa upp sig över det ändå. Själva proceduren var enkel, eller ja läkaren spolade inte utan hon använde en sug, så egentligen borde väl detta inlägget ha hetat "Jag blev avsugen..." men det får gå ändå. För att göra en kort historia ännu kortare så kan man säga att hon sög ut vaxet ur örat och vips så var det bra igen, hörseln var tillbaka och allt... :)

Inga kommentarer: