torsdag, februari 25, 2010

En tv, soffa och en säng kanske...

Jag fick reklam från varuhuset Netto idag. Det var lite konstigt eller ja jag brukar få reklam av dom men det stod en sak i reklambladet som gjorde mig fundersam. Man kunde köpa ett paket på femton ägg för 10:-, det är förvisso billigt men det var inte det som jag fastnade för, det jag fastnade för var att äggen kom från höns som satt i "inredd" bur. Inredd hur? De mentala bilder jag fick var iaf fyllda av vanliga möbler i mini-format, en tv, en säng, en soffa och kanske ett litet barskåp för de tillfällen då hönsen behöver slappna av lite efter en lång dag med äggläggning...

Nu är mina kunskaper om fågelhållning i bur minst sagt bristfälliga men jag är ganska säker på att en inredd bur inte innehåller några möbler eller andra lyxartiklar. Så nu undrar jag om det finns någon där ute som vet exakt vad det innebär med inredd bur...

Inga kommentarer: