onsdag, februari 03, 2010

När sommaren kom till byn...

Det hade snöat hela natten och en stor del av dagen när jag var ute och gick idag, snödrivorna var höga och kylan påtaglig. Jag hade precis rundat en snötäckt Volvo (det kan ha varit någon annan sorts bil också, det var svårt att se pga all snö) när jag hörde ett omisskänligt ljud. Det var ljudet av sommaren, brunbrända ben, solen och vindens lek i lövträdens kronor. Det var ett ljud som inte passade in såhär mitt i smällkalla vintern, det var ljudet av glassbilen...

Kanske tänker jag fel men visst är det så att det måste vara jäkligt tröstlöst att åka runt och försöka locka till sig folk med hjälp av en käck låt så de ska köpa glass mitt i vintern. Undrar vad de har för slogan "Fryser ni? Kom hit så får ni en kall glass som bot"...

Hmm... Jag fick just en tanke. Tänk om man istället för en glassbil skulle åka runt med en varmchokladbil, alltså man säljer varm choklad från en bil, ju kallare vinter desto större vinst! Vilken super idé och det är säkert ingen som kommit på den tidigare... :p

Inga kommentarer: