torsdag, september 03, 2009

Regnet det bara öser ner...

Idag när jag cyklade ner till tåget så hoppade min cykelkedja av och cykeln blev oanvändbar, åtminstone för tillfället, jag kunde förvisso lagat cykeln på plats med en gång men jag hade lite dåligt med tid för att göra det då. Det fick helt enkelt vänta tills jag kom hem igen...

Tyvärr ska sägas att när jag kom hem igen så följde regnet i mina spår (det gjorde det egentligen inte men det låter mer poetiskt att säga så) men efter att ha fixat lite grejer på stan med omnejd så fick jag både bilskjuts hem och tillbaka till stan fast denna gång iförd regnkläder, för ska man laga cyklar i ösregn så vill man inte bli blöt, för säga vad man vill men det ökar bara på frustrationen om det inte funkar som det ska...

Hela proceduren tog en halvtimme för det ville sig inte riktigt men nu är kedjan på igen, man kan säga att den är så gott som ny, åtminstone tills den går sönder nästa gång...

Inga kommentarer: