fredag, september 04, 2009

Hmm...

Jag hade tänkt skriva nåt om feministisk porr idag men jag måste erkänna att jag har svårt att hitta en infallsvinkel, en bra en iaf men jag funderade just på det där med porr eller iaf det som tidningarna vill kalla porr. Utan att ha sett Mia Engbergs film så tror jag inte att det är typisk porr man får se kanske blir det snarare erotik, fast av det mer jämställda hållet då. Jag är positivt inställd till detta men frågan är väl egentligen om detta innebär att vi ska börja se mainstreamporr som något rumsrent för det är ju ändå en tolkning man kan göra, eftersom svenska filminstitutet stöder feministisk porr så borde dom ju stödja vanlig porr också eller vad tycker ni? Sen är väl frågan om svenska filminstitutet skulle stödja en film som hette "Långt ner i halsen 2, Tonsillernas återkomst"

Så då är vi tillbaka på frågan vad tidningarna kallar porr. Räcker det med en naken människa för att kalla det porr eller måste det vara lite in och ut i närbild, är det kanske närbilder på kön som är det viktiga i porr, det och konstiga ställningar som bara är till för ljuset för närbilderna ska bli bra. Jag vet faktiskt inte, det jag vet är att jag vill se denna film för den verkar intressant...

Inga kommentarer: