söndag, september 20, 2009

Nu behöver jag ju en sån där igen...

En drömtydare alltså eller kanske en zoolog är bättre i detta fallet. Det är ju ingen nyhet att jag drömmer om djur till och från och nattens dröm var inget undantag. Däremot så kan man säga att den var överfull av djur på ett sätt som jag inte är van vid. Jag ska försöka ge en liten beskrivning av drömmen, man kan säga att mitt synfält i drömmen var tredelat, till höger var det klassisk savann, i mitten så var det en liten äng och ett vattenhål och till vänster var det en flod. I floden fanns det krokodiler, i vattenhålet flodhästar och på savannen så fanns det lejon. Det som gjorde drömmen konstig(are) var att på ängen satt en familj och hade picknick, familjen var klädd i vitt och då menar jag verkligen vitt, allt var vit, allt ifrån skor till hattar. Dom såg ut som en klassisk brittisk picknickmålning... Som skulle bli uppätna av alla djuren som sprang runt i min dröm, för det var iaf mitt mål i drömmen, att antingen varna familjen eller skydda dom, det var dock ska sägas förjäkla svårt för krokodoilerna tog en hel del av familjemedlemmarna men dessa verkade fyllas på kontinuerligt för de blev iaf inte färre...

Drömmen tog en ännu myskoare vändning när jag helt plötsligt kom på att jag skulle hämta hundarna, det intressanta här är att jag inte springer för att hämta en hundras som jag sett någongång som rottweiler eller schäfer, näe jag springer för att hämta en hundras som jag bara läst om på internet, en hundras som man jagade lejon med förr, nämligen Rhodesian ridgeback. Varför jag ska hämta just denna ras vet jag inte men det kanske är mitt undermedvetna som talar till mig för det är ju onekeligen passande att hämta just lejon jagande hundar om man drömmer om lejon som är bråkiga...

När jag då sprang för att hämta hundarna så sprang jag från savannen till kenneln och av någon underlig anledning så sprang jag genom garpaparken (här kommer endast skövdebor förstå vad jag pratar om men det är en liten ankdamm med tillhörande träd inte långt från Skövde centrum). Varför drömmen förde mig till Skövde vet jag inte heller men jag fick tag i hundarna, alla 30 och jag måste säga att det var allt ett bra tag sen jag kände mig så trygg i drömmen som jag gjorde då...

Så någon som har en tolkning eller två?

6 kommentarer:

riksomengris sa...

Du har druckit sånt där fel te igen?

Martin sa...

Näe det kan inte vara något sånt! Jag dricker ju inte Yellow Label...

riksomengris sa...

Och där har du felet, min vän

Martin sa...

Men Yellow Label är ju en mardröm i sig så det är klart att man får mardrömmar av det...

riksomengris sa...

Svar: nej. Men jag har en lösning - kaffe

Martin sa...

Det tror jag inte! Jag håller mig till lakrits och pepparmyntaté