fredag, september 11, 2009

Den ultimata frågan...

Det är ju som ni alla vet så att jag älskar té, min smak sträcker sig från vanligt enkelt svart bergamot till fruktiga téer, kanel eller chai, lakrits och choklad men ett té som jag inte njuter av är Liptons Yellow Label. Detta té är barbariskt och kan bara drickas men inte avnjutas med mycket socker och mjölk.

Här har ni en hel hord av barbarer...



Detta är ändå ett väldigt härdigt té, det verkar överleva allt, låt det ligga i flera år i skafferiet och det kommer ändå smaka likadant som det gjorde när det var nytt, jag kan nästan slå vad om att även om en katt pissade på tépåsen så skulle det ändå smaka likadant som innan. Vad är då den ultimata frågan? Jo det är om Lipton Yellow Label är det enda té som skulle överleva ett kärnvapenkrig och på så sätt försvåra de överlevandes lidande tusenfallt...

Så när den stora smällen kommer...



Ja det är ju så att Yellow Label är så härdigt att det inte ens kommer bli påverkat av den strålning som alla atombomber spridit runt. Visst kommer vattnet att var förorenat men téet kommer ändå att smaka som det alltid gjort och utan socker och mjölk så blir det ju som det blir. En plågsam död väntar alla téfanatiker på denna jord och sen är det resten av mänsklighetens tur, ni vet kaffedrickarna...



Så svaret på frågan är ja! Yellow Label är det enda té som kommer överleva för alla andra téer utmattas på ett par år, frukttéer är ju dömda på förhand, lyxtéer med choklad eller kanel kommer att spridas som damm för vinden, ingenstans kommer gott té att kunna kokas...

Så på sätt och viss så kan man säga att Yellow Label kommer hjälpa till med att avpopularisera jorden och detta innebär också en annan sak. Det enda som kommer överleva ett kärnvapenkrig på denna jord är...

Kackerlackor och...




Lipton Yellow Label té...

Så jag ber världens ledare av hela mitt hjärta att låta oss slippa detta helvete och som om inte téet skulle vara illa nog så är det ju rätt dåligt med kärnvapen också...

13 kommentarer:

riksomengris sa...

Bah!

Martin sa...

Du är så negativt inställd till de viktiga frågorna i livet...

riksomengris sa...

Nä, men jag har bättre tesmak

Martin sa...

Det har de flesta men om kärnvapenkriget kommer du få suga på tépåsar av märket Yellow Label som alla andra...

riksomengris sa...

Mina favvisar!

Martin sa...

Du är en väldigt sjuk individ...

riksomengris sa...

jupp, därför kommer JAG att överleva alla kärnvapenkrig: alla dessa dagar som jag startat med en stor mugg av rätt sorts te

Martin sa...

njae det tror jag inte, visst du kommer nog inte lida lika mycket som vi andra men téet kommer ju inte skydda dig mot strålningen...

riksomengris sa...

du är bara avundsjuk

Martin sa...

Aldrig på Yellow Label...

Sarha sa...

Killar som gillar Yellow Label får inte ligga med tjejer, iaf inte med mej!

Martin sa...

Helt klart det bästa argumentet mot Yellow Label som någonsin tagits fram...

Jag säger samma sak, killar som gillar Yellow Label får inte ligga med mig heller...

Unknown sa...

Äsch, yellow label är överkomligt. Ingen jättesucce men vafan, ingen katastrof ju :)