tisdag, oktober 21, 2008

På mögelfronten intet nytt...

Ja det var dags igen idag, dags för att åter göra en framstöt i förhoppning om att rädda mitt kylskåp från allt vad dessa ondskans axelmakter som är mögel är. Jag kan med glädje säga att operationen var lyckad, jag lyckades med små förluster i liv göra ett frontalangrepp på möglets position och kunde därmed driva bort möglet från sin hylla. Samtidigt som jag utförde frontalangreppet så lyckades min vänsterarm obemärkt ta sig fram på min vänstra flank och på så sätt överraska det redan flyende möglet. Min högra arm som i den här instansen verkade som understöd för angrepp såg en öppning och slog med blixtens hastighet till och fångade möglets ledare som vi varit på jakt efter så länge. Vi hyllades som hjältar av en kylskåpsbefolkning som stått under tyranneriets ok alldeles för länge...

Jag vill bara säga det at detta är en stor dag för världens frihetsälskande folk, vi har slagit ett slag för demokratin i alla världens kylskåp. Nu ska vi bara se till att dom där jäkla tomaterna inte tar makten, rödingar kan man inte lita på...

3 kommentarer:

Sarha sa...

Jag antar att tanken att slänga mat innan den börjar mögla aldrig har slagit dej...

Sarha sa...

för vad skulle du då blogga om, liksom :P

Martin sa...

Tanke? Här tänks inte, hur skulle det se ut? Min kamp mot möglet är ju liksom en följetong...