söndag, oktober 12, 2008

En ny dag...

Jag hade egentligen tänkt skriva om återskapandet av bigbang men jag tycker att det här är lite intressant. Har man bara 1 dollar så kan man ju köpa en sådan här byggnad. Fast det känns ändå lite taskigt att kyrkorna måste renoveras för helt plötsligt räcker det ju inte med en dollar längre. Det är ju liksom falsk marknadsföring, iofs så är det katolska kyrkan vi pratar om och dom borde rent tekniskt ha råd att renovera kyrkorna. Kyrkorna kanske ligger i dåliga områden, jag funderar lite på att starta en egen religion. Har iofs ingen bra idé än, ja inte mer än att religionen kommer att ha med choklad att göra och att producera choklad, helig choklad...

Så om någon skulle vara intresserad av överprästinne rollen i den heliga chokladens religion så är det bara att höra av sig..

3 kommentarer:

Sarha sa...

varför kan den inte handla om att äta choklad? Det vill jag göra...

Sarha sa...

och jag börjar bli lite orolig över alla länkar till tidningen Dagen och så sittter du och retar mej för att jag tittar på kristen norsk tv, liksom...

Martin sa...

Alltså ätande av choklade är ju liksom en stor del av religionen, hur ska man annars få en religiös uppevelse?...

Nu tycker jag att det är fel av dig att jämföra tidningen Dagen med kristen norsk tv, det är ju just kombinationen av kristen och norsk som gör att man kan reta dig för det, liksom...