lördag, oktober 11, 2008

Mattjuven slår till igen...

Ja vad ska man göra om man är så gott som utfattig? Jo man snor mat av sina föräldrar, för det är ju enda sättet att få något på. Jag kunde ju iofs jobba mer men jag har inte så många timmar den här månaden heller. Därför är det lite roligt att jag blev erbjuden deltidsarbete på Oriental Palace, jag skulle laga mongolisk mat (som jag inte vet någonting om) och jag har iaf tackat ja mest för att jag behöver arbete men vem behöver inte det? :p

Näe nu ska det bli gulaschsoppa (eller gulagsoppa som en god vän kallade den en gång) av den stulna sorten men jag blir ju mätt iaf...

4 kommentarer:

Sarha sa...

det roliga med att säga gulagsoppa och gulaschläger är att folk tror att man inte vet att det är fel, så det blir mycket roligare att säga det. Och sen har jag en jätterolig mentalbild av vad gulaschläger är, ett läger där man blir tvångsmatad med gulaschsoppa.

Martin sa...

Det jag tänker när du säger Gulaschläger är att Stalin kanske är missförstådd. Han kanske menade att alla dessa människor skulle skickas till gulaschläger men så var det någon som gjorde fel och så blev det gulag istället. Noll gulaschsoppa, bara en massa jobb... :p

Sarha sa...

Eller så består hela lägret av Gulasch, man liksom får simma runt i det hela tiden och de svaga individerna drunknar, det är så man blir av med dom.

Martin sa...

Fast gulaschsoppa är rätt tjock så man kan kanske flyta på den!

Jag tänkte på det att det måste ju gå åt en väldig massa råvaror för att laga soppan, om man är ett jordbruksland så kan man ju bygga hela sin ekonomi på gulaschlägren..