måndag, oktober 19, 2009

Ny vecka nytt tema... Vad sägs om mat och hem?

Ja det är ju dags för en ny vecka och med den så kommer ett nytt tema. Jag har tänkt mig att denna vecka ska handla om matlagning och mitt hem, jag ska bli hobbyonanist helt enkelt, eller näe det heter det nog inte, det heter nog nåt i still med interiördesigner på rotnivå...

Idag hade jag tänkt mig att det skulle bli lite om mat, tyvärr har jag legat av mig vad gäller att laga mat och baka hemma, jag har helt enkelt blivit lite slö. Jag har vissa förhoppningar att detta ska börja åtgärdas inom en snar framtid, kanske t.o.m under den här veckan. I väntan på de kulinariska mästerverken som väntar så får ni ett recept av mig, ett lätt ett till på köpet. Jag har fått förmedlat att man även kan ha i färdigkokt pasta också med gott resultat...

Detta är en snabb och lättlagad röd linssoppa

Stek en finhackad lök mjuk i lite olja och tillsätt 2,5 dl röda linser, 425 g konserverade krossade tomater och 1 l grönsaksbuljong. Koka upp, sänk värmen och låt sjuda i 20 minuter. Rör ner lite hackad basilika. Servera med crème fraiche...

Inga kommentarer: