onsdag, oktober 28, 2009

3. En hemtenta kommer sällan ensam...

Jag har idag fått tillbaka den första tentamen som jag skrivit på utbildningen, det var en hemtenta som var tredelad. Den första delen handlade om bok och bibliotekshistoria, den andra handlade om digitala medier och den sista handlade om informationssökning. Sammanlagt så var hemtentan värd 5 hp men varje del/fråga hade olika poängsystem. Det roligaste med hela grejen är att man väldigt tydligt kan se vilken av delarna jag jobbade mest med och viceversa.

På första frågan fick jag 4 poäng av 5 möjliga och lärarens kommentar "Fantastiskt bra svar" och jag måste erkänna att mitt ego svällde lite där men som ni förstår var det också den frågan jag ägnade mest tid. Plus att den faktiskt blev ordentligt korrläst (Ett väldigt stort tack till den som gjorde det förresten :)).

Andra frågan fick mindre tid och ingen korrläsning men jag lyckades ändå få 2 poäng av 5 möjliga och därför blev jag godkänd även på denna (2 poäng var minimum gränsen), texten var bra men det saknades referenser, annars så hade jag säkert haft mer på den.

Den sista frågan var en infosökningsfråga som pga dåligt med tid (dålig planering från han som skrev den) inte alls blev som den skulle och därför blev jag underkänd och fick rest på den. Men men det är ju bara en del så det känns faktiskt riktigt bra ändå... :)

Inga kommentarer: