tisdag, oktober 13, 2009

När valmöjligheten tas ifrån en...

Jag skulle nog vilja kalla mig för en komfortist vilket inte är ett finare ord för onanist utan snarare är ett uttryck för att man är nöjd med det man har. Detta gäller förvisso inte sex där jag tycker om att exprimentera då och då på alla möjliga sätt. Detta inlägg ska dock inte handla om mina sexfärdigheter på något sätt utan det ska handla om en annan sak som också är väldigt viktigt när det gäller sex, nämligen kondomen...

Som komfortist så kan man inte när man ska ha sex bara ta vilken kondom som helst och rulla på snoppen, näe man vill ju ha den beprövade sorten, den som alltid funkat förut, den som jag trivs i helt enkelt. För mig har det alltid varit Okeido, jag har testat andra men dom har inte varit lika sköna eller suttit lika bra. Nu har dock komfortisten i mig fått problem för just kondomen Okeido har utgått ur sortimentet, visserligen så finns det ett substitut, nämligen Grande och visst måtten på den är ju desamma, förutom att den är tunnare men den är ju ändå inte min kondom. Jag tror ändå att mitt största problem med detta är att jag inte får välja att byta kondom själv. Valmöjligheten har helt enkelt tagits ifrån mig. Det är som att vara ihop med någon och sedan höra att hon utgått ur sortimentet och att man får ta den här i samma format men med annat namn istället.

Inga kommentarer: