fredag, augusti 07, 2009

Skräck från förr...

Idag medan jag jagade en fluga så började jag tänka på gamla skräckfilmer, från 30-40-50 talet vad var det som gjorde dom läskiga då och inte nu? För om sanningen ska fram så är just filmer som "The Wolf man", "Frankenstein", "Dracula", "King Kong" och "The Fly" inte särskilt läskiga för oss att se. Ligger skillnaden mellan då och nu i att vi tiiskillnad från de generationerna lever i en mer upplyst värld (rent vetenskapsmässigt alltså) eller är det så enkelt att det som skrämmer går i cykler?

Påtal om gamla filmer så får ni två trailers av fyra väldigt "skrämmande" filmer...





Och så denna saga om vikingakvinnor och en stor orm (oj vad mycket jag skulle kunna säga nu men jag gillar ju inte snusk så jag låter bli...:p)



Det är ändå skönt att veta att det inte alltid var bättre förr...

Inga kommentarer: