torsdag, augusti 20, 2009

G.I Joe to rescue...

När jag var barn för väldigt längesen och jag hade tillgång till superchannel, detta var på den tiden då kabelteve var rätt så nytt och allt tecknat var bra. Då tittade jag på den väldigt amerikanska serien G.I Joe som handlar om amerikanska soldater som slåss mot terrorister, ungefär som nutidens verklighet, fast då hette terrororganisationen Cobra och inte al-qaida, sen ska väl sägas att det var väldigt få dödsfall i den tecknade versionen. Iaf så har jag under hela mitt liv haft ett minne av att denna serie dock hade jag glömt bort dom ganska dåliga "nu måste vi lära våra barn med ganska dassig pedagogik" filmerna som avslutade varje avsnitt. Här får ni några iaf, tänk vad militärer kan...





Tänk om livet vore så enkelt...



Den här måste nog ändå vara min favorit, se om ni kan gissa varför... :p



På tal om att trampa vatten så måste jag bara slänga in denna, inte för att den är fantastisk utan snarare för vad hon säger vid 0:10-0:13. Jag vet inte jag men det låter lite motsägelsefullt...



Jag kanske också skulle göra såna här informationsfilmer. Jag kan göra en om hajattacker och bara håva i miljontalsdollars efter att folk köpt min film och inte blivit attackerade av hajar...

"How to not be attacked by a shark"
Rule number one. STAY OUT OF THE FUCKING WATER... Och om någon blev attackerad av hajar så kan man alltid peka på att dom inte följde regel nummer ett... :p

Inga kommentarer: