söndag, januari 06, 2008

Té or not Té

Jag har som tidigare sagts ett stort behov av den undrebara drycken som är te. Jag behöver iofs inget fin te utan jag klarar mig bra med nästan vilken sort som helst. Fast nu har jag ett dilemma jag har nämligen köpt den klassiska te sorten Lipton yellow label som är ett fullt funkitonellt frukost te, däremot är jag inte så förtjust i det som kvällste, problemet är bara det att det är den enda sorten jag har just nu...

Så den stora frågan är faktiskt om jag kan stå emot mitt teberoende och bara dricka yellow label imorgon morgon och sen gå och handla riktigt kvällste under dagen. Visst är detta en världsomvälvande fråga?

4 kommentarer:

Sarha sa...

usch, jag hatar Lipton yellow label, dricker det bara i nödfall, blev beskylld att vara en tesnobb, det kanske stämmer. Själv har jag börjat drick grönt te på kvällarna. Men annars går ju vilket fruktigt te som helst bra. Vill man vara vaken rekommenderas svart te, typ kokoste, det är rätt svart, fast drick vanligt vatten till också annars får man lätt huvudvärk....

riksomengris sa...

Vad ser du som lyxte då? / sexyboy

Martin sa...

som sagt Lipton yellow label funkar bra för mig till frukost. Jag får skaffa mig grönt te också, vem vet, det kanske gör att jag kan sova på nätterna. Svart te gör inte att jag får huvudvärk däremot så blir jag lös i magen av vissa svarta téer.

Martin sa...

vad gäller lyxte så har jag hittat ett kanelte som var väldigt gott vilket som alla vet detsamma som lyxigt.