söndag, januari 27, 2008

Saft...

Jag köpte en flaska jordgubbssaft igår och sen gick jag hem och blandade till den i en tillbringare, den smakade lite konstigt men jag tänkte inte mer på det. Idag så drack jag saft till maten den smakade fortfarande konstigt men jag tänkte inte mer på det. Just alldeles nu så blev jag törstig och gick ut i köket och tog mig lite saft, konstigt nog smakade den fortfarande konstigt.... Jag bestämde mig för att gå till botten med detta och tog fram flaskan med saft och tittade på etiketten, döm av min förvåning över att det inte alls var jordgubbssaft som jag köpt, det var hallonsaft....

helt plötsligt förstår jag varför min saft smakade konstigt. Sen tycker jag inte att vi ska läsa in för mycket i det faktum att mina smaklökar inte känner skillnad på hallon eller jordgubb eller att det tog mig en hel dag att kolla varför den smakade konstigt.

Inga kommentarer: