onsdag, januari 16, 2008

Kryddhyllan...

Idag fick min kryddhylla tillökning och om sanningen ska fram så var det på tiden eftersom det har varit lite tomt där ett tag. Men om ni tror att jag köpte sagda kryddor själv så tror ni fel, dessa kryddor forslades hit när ännu en av mammas utrensnigar återigen tagit plats. På sätt och vis så kan man säga att på något sätt har min lägenhet blivit ett gulag för kryddor, ett gulag där kryddorna utnyttjas av en samvetslös kock...

Gulag och gulag förresten, en vän till mig var helt säker på att det hette Gulasch, som soppan ni vet, vilket om sanningen ska fram är jättekul. För visst får man en mental bild av strafffångar som sliter med att koka gulaschsoppa dagarna i ända. Ni döms härmed till nio års straffarbete i ett gulasch....:-p

På tal om mat så köpte jag en bok om sallader igår, jag är ingen stor salladsätare men nu har jag iaf rustat mig för eventualiteten att jag kommer att äta mer sånt i sommar. Vilket även påminner mig om att jag funderar på att köpa en grill att ha på balkongen, nu har jag iofs ingen eftermiddagssol eftersom min balkong vetter mot öster. Men på riktigt varma dagar kan det ju vara skönt att sitta i skuggan...

Som ni märker börjar jag redan se fram emot sommaren (vi hoppar över våren jag är allergiker) inte för att jag på några sätt har några planer, förutom att titta på fotbolls-EM och OS, hmm, får hoppas på en regnig sommar, annars kan man ju inte med gott samvete sitta inomhus :-p

Inga kommentarer: