onsdag, januari 23, 2008

Livet...

Jag sitter och läser om skådespelaren Heath Ledgers död och det får mig att fundera på om livet någonsin blir som man tänkt sig. Hur många drömmar har man inte haft som inte ledde någonstans, hur många vägskäl har man inte kommit till? Vägskäl som man senare i livet funderar på om man gjorde rätt val vid. Oftast är dom där vägskälen inga stora grejor utan snarare många små som iofs kan bli stora saker om man slår ihop dom.

Jag vet inte hur ni är men jag försöker allt att lista ut vad livets skeden innan dom sker och det funkar med dom små vardagliga sakerna, det är när man försöker att lista ut om människor man känner kommer att göra det man vill att dom ska utan att man för den delen måste berätta för dom att man vill att dom ska göra det. Nu är det iofs inte så farligt, jag är tålmodig och som man säger så är allt som är bra värt att vänta på....

Som nu på fredag t.ex så skulle jag ha tagit en sushiresa till falköping och ett tag så trodde jag att det skulle krocka med en annan grej men så bytte vi tid för sushin och då var det lugnt, som sagt jag är tålmodig och jag kan vänta på sushin till på onsdag nästa vecka....

Sen visade sig iofs att krockandet på fredag bara var i mitt huvud, men ni vet väl vad man säger?

That's life :-p

Inga kommentarer: