lördag, januari 26, 2008

Mammor, rep och trötthet....

Sent igår kväll så ringde min pappa till mig och berättade att min mamma hade ramlat och slagit sig. Vanligtvis så brukar jag utgå från att hon vid sådana tillfällen har ramlat pga att hon går med krycka och inte har nån känsel på höger sida av kroppen. Denna gång var det inte så, jag kom dit och fann min lilla mamma helt nedblodad och hon hade ett stort jack på högersidan av huvudet. Pappa sa det att han hittade henne liggande på köksgolvet i en blodpöl efter att ha hört ett brak. Vi har fortfarande inte listat ut vad som hände men det verkar som om en metalldel som satt högst upp på kylskåpet lossnade och ramlade ner i huvudet på mamma, om hon sen råkade slå till den med kryckan när hon stängde skåpet under vet jag inte. Däremot verkar hon må bra, hon är mörbultad och så, problemet är ju naturligtvis att hon ramlade på högersidan så det är svårt att veta hur allvarliga skadorna är eller om det finns några. Vi får kanske ta med henne till en läkare ändå bara för att vara på den säkra sidan....

Idag så har vi repat inför årets spexföreställning, det blev inte så mycket skådespelande för vi inriktade oss på danserna idag, däremot så kom vi väldigt långt med det och vi har nu danser till alla låtarna. Det är skönt för att det var nåt vi saknade förra året, på det hela så känns allting bättre i år. Nu måste bara vår kostymansvarige ta tag i syendet så är vi in buisness på allvar.

På tal om spexet så är jag as trött idag, inte för att spexande är så jobbigt utan för att våra regissörer har såna hitlerfasoner för sig att dom vill ha rep tidigt på morgonen, vilket gör att jag som inte är en morronmänniska måste tvinga mig upp ur sängen på sagda morron. Sen ska man hinna äta frukost och klä på sig (det tar lång tid när man är trött) och allt annat man ska mäkta med. Detta gör dom bara för att dom kan...

Dom asen.....

3 kommentarer:

riksomengris sa...

Du ska odla skägg och hålla käften

Sarha sa...

Wow, om jag eller Fredrik hade kommit med en sån idé hade folk bråkat som sjutton och vi hade blivit sura och skitit i alltihop... Bra regissörer i år eller så är det ensemblen som är bättre, eller mer samarbetsvillig...

Martin sa...

Jag gissar på att det är ensamblen som är bättre på att vara samarbetsvillig...