onsdag, december 30, 2009

Som att sitta på nålar...

Den senaste veckan har varit lite jobbig och nu pratar jag inte om julen utan som den hockeynörd jag är naturligtvis om ishockey. Det är nämligen så att denna veckan så har alla hockeylandslag som är med i OS tagit ut sina trupper, det har på sätt och vis varit som att få julklappar efter självaste julafton. Jag är dock lite stolt för jag har lyckats undvika att höra av mig till folk med funderingar som "kommer tyskarna ställa Thomas Greiss i mål eller kör dom med någon annan" "Visst är väl Dion Phaneuf given i Kanada?" (det var han inte) eller "tror du som jag att Ryssland och Kanada spelar final?" jag menar man behöver ju inte överdriva sportnörderiet liksom...

Sen så har jag även kollat en del på junior-VM i hockey och en sak slog mig, våra kommentatorer är väldigt enögda särskilt Niklas Wikegård. Förstå mig rätt att vara känslosam är ett plus men ibland kan man erkänna att även "våra" motståndare kan spela hockey. En annan sak som jag märkt är att titta på juniorhockey är som att titta på damhockey, viljan och kunnandet finns men det skiljer så i nivå från spelare till spelare att matcherna och spelet går upp och ner hela tiden.

Inga kommentarer: