söndag, december 06, 2009

Jag har inte dött...

Jag har bara glömt bort att blogga så här i decembertider iofs så har väl inte min trötthet de senaste dagarna hjälpt heller. Vad har då hänt? Ja egentligen har det ju inte hänt såmånga världsomvälvande saker. Tentan i fredags gick bra, det kändes iaf som att den gjorde det. Det svåraste var dock att man skulle referera till kurslitteraturen och det var svårt, för det var faktiskt jättesvårt att komma ihåg vad böckerna hette och vem som skrivit dom. Även om jag aldrig varit med om att man ska referera till kurslitteraturen på en tenta förut så fick det ju gå...

Jag jobbade på kvällen sen och det var en upplevelse vill jag lova. Det var mestadels för att jag sovit dåligt under natten och bara "lyckats" sova ca 3 h. Så jag var dyngtrött när jag stod där vid stekbordet och hade svårt att koncentrera mig, jag drack dock mycket vatten och hoppades på det bästa. Jag lärde mig en sak iaf. Att vara sketenödig och jobba är inget bra att sedan man står så att man inte kan springa undan är ännu sämre. Det blev så krisigt att jag var tvungen att springa på toa (Jag väntade tills alla kunderna var borta) efter det kunde jag visa vart skåpet skulle stå igen...

I lördags vaknade jag vid 13 efter att ha sovit tio timmar, tio härliga timmar ska sägas :). Dagen var lugn och jag vilade mig tills jag skulle börja jobba på kvällen. Jag löste lite melodikryss och drack en massa té. Sen så spelade jag ju lite Baldur´s Gate också och jag kan glädja er alla med att jag kommit längre än vad jag någonsin gjort tidigare. Sen blev det iaf jobb och det var mycket folk och jäkligt varmt. Plus att man ska vara trevlig och le mot folket som står och fånstirrar på en, för att inte tala om alla frågor dom ställer som kräver ett svar...

Idag har det blivit skidskytte. Jag hoppades lite på Kina men dom försvann i ett moln av dåligt skytte och dålig åkning. Jag fick iaf veta att Norge har sex när kommentatorn presenterade länderna med sina nummer. Min kväll spenderades sedan med en konsert med klassisk musik i Skara domkyrka, väldigt bra musik spelades, såndär musik som är lätt att drömma till... :)

Inga kommentarer: