onsdag, december 23, 2009

Den köttbullen gick inte...

Så här dan före dan eller ja när jag skriver detta så är det ca sex minuter kvar av dan före dan eller sex minuter tills det bli dan om man så vill. I vilket fall så har dagen använts till att förbereda allt för morgondagen. I år så var det inte särskilt mycket som skulle göras, vi (föräldrarna och jag försöker trimma ner julbordet) det enda som gjordes idag var faktiskt köttbullar, så jag blandade alla ingredienser och rullade smeten till köttbullar som sedan min mamma stekte så det stod härliga till. Vi funkar bra i köket och jag tror att hon tycker att det är roligt, jag vet att hon avskyr att sitta stilla så mycket som hon gör så när hon får nåt att göra är det nog extra roligt...

Vi har iaf lyckats trimma ner den varma delen av julbordet till bara köttbullar, prinskorv och potatis... Sen så har vi köpt färdig skinka i år även om jag och mamma kom fram till att den hon gjorde för från scratch var bättre så funkar detta bättre, vi är ju bara tre och en hel julskinka blir helt enkelt för mycket för oss. Nu har vi förvisso försökt att trimma ner julbordet de senaste 4-5 åren men i år tror jag faktiskt att vi lyckats. Hoppas bara min far inte ätit upp alla köttbullarna... :P

Inga kommentarer: