fredag, december 11, 2009

Idag har det hänt en del...

Jag har sett både en bilolycka och hört världens sämsta säljargument idag så på det stora hela måste väl dagen klassa som händelserik. Detta påvisar antingen att mitt liv är tråkigt eller så är det så att jag aldrig går utanför dörren...

Bilolyckan skedde i mörkerkorset och innehöll tre bilar. En lastbil och två personbilar det som gör det hela så intressant är att lastbilen stod still vid ett rödljus och blev påkörd bakifrån av en personbil som i sin tur blev påkörd bakifrån av ytterligare en personbil. Skälet till varför detta är lite speciellt är för att lastbilen stod där ett bra tag och den var rätt stor och svår att missa. Det hela gick till såhär lastbilen stannade vid rödljuset samtidigt som jag fick grön gubbe vid övergångsstället jag gick alltså förbi lastbilen i god ro och fortsatte upp mot stan när jag gått sammanlagt ca 10 meter från starten av den gröna gubben och stannandet av lastbilen så hörde jag en kraftig smäll bakom mig, tätt följd av ytterligare en smäll och när jag vände mig om så hade det inträffat en seriekrock. Jag förstår fortfarande inte hur dom kunde undvika att se lastbilen eller framförvarande bil för den delen...

Säljargumentet är som sådant som jag hörde yttras från ett par teleförsäljare på commerce till förbipasserande människor "Ursäkta men har du träffat min kompis Alexander från Paradise Hotel?" "Inte?" "Jamen följ med här..." och sen säljer man väl telefoner till de starstrucked medborgarna. Fast jag tänkte det att Paradise Hotel är väl inte en grogrund för tillit? Eller har jag fel? För den känslan jag fått av att zappa mig igenom avsnitt av den är att den handlar i mångt och mycket om att svika och bedra varndra... :p

1 kommentar:

riksomengris sa...

Så... du har träffat Hulken?