torsdag, december 17, 2009

Nu tar vi nörderiet till en ännu högre nivå... :)

Som ni säkert alla vet så är jag ett stort serietidningsfreak och då särskilt när det gäller Marvel och X-Men så därför tänkte jag att jag så här i jultider skulle ge er mitt ultimata X-Men team, mitt dream team helt enkelt. Jag hade tänkt mig att teamet skulle bestå av ca 8-9 medlemmar men det blev 11 varav två är lite mer "loose canons" som det heter på engelska. Jag vill också försöka göra ett välbalanserat team med många olika förmågor, jag vill ha kraft, snabbhet, telepati och styrka. En bra balans mellan flygare och de som inte kan flyga är också bra. Jag vill även skära ner på mängden vita heterosexuella män i teamet, jag tycker att en kulturellblandning är att föredra jämfört med det homogena. Exempelvis så kan man säga att de första X-Men som skapades på 60-talet bestod av 4/5 vita heterosexuella män och en väldigt vit heterosexuell kvinna. Detta ändrades i mitten av sjuttiotalet inte den heterosexuella biten men färgerna och ursprungslanden på de nya medlemmarna.

Storm
En afrikansk kvinna som kan manipulera vädret, otroligt stark både mentalt och kraftmässigt, min tilltänkte teamledare. Alltid varit en favorit iofs var aldrig punkfrisyren under 80-talet sådär jättehet men hon är fortfarande en av de få kvinnorna som kan landa med fötterna först utan att hennes mini-kjol blåser upp av vinddraget och visar hennes underkläder...

Gambit
En franskättling från New Orleans med explosiva krafter och ett utseende som får kvinnor att falla omkull med särade ben så fort dom får se honom. Han är också en av X-Mens mest ljusskygga individer då han ibland försörjer sig på att stjäla (oftast från de rika). Var en gång en av Apocalypses fyra ryttare, han var döden och han fick gaskrafter (han bör därför vara den förste superhjälte som någonsin kunnat fisa så illa så att folk runt honom dog) dock har dessa krafter försvunnit så han är väl bra i magen igen...

Iceman
Den enda av orginalmedlemmarna som jag har med i mitt team. Som ni säkert gissat så är hans kraft att forma is, han är även en utbildad revisor men trots detta så är han faktiskt en riktigt rolig kille. På sätt och vis så kan man säga att han är den mest normale av alla x-men.

Northstar
Teamets fartdåre och ende öppet homosexuelle man (en av få i serietidningsvärlden). Han är kanadensare och för inte sålänge sedan blev han dödad av Wolverine sen återuppväckt och hjärntvättad av terrororganisationen HYDRA för att springa runt och mörda på deras order. Nu har han dock blivit bättre...

Sunfire
Japansk soldriven flygare med en attityd som kan försätta berg, han var också han en gång i tiden en av apocalypses ryttare men som med alla på den här listan så blev han bättre och återgick till att vara odräglig men alla team behöver ju en sådan också...

Polaris
Magnetos dotter/älskarinna (vem sa att serietidningar inte var kontroversiella?), kan som Magneto kontrollera magnetismen vilket gör henne till den mäktigaste individen i teamet, hon har även grönt hår vilket alltid är ett plus...

Psylocke
Telepatiska engelska med en japansk kropp och ninjafärdigheter. Hon dog, kom tillbaka, bytte kropp och blev hjärntvättad av mördarorganisationen the Hand (undrar om inte varje medlem i detta team mågon gång varit hjärntvättad) sen dog hon igen och kom tillbaka så nu är ju allt som det ska vara igen...

M
Musklerna i detta team är en nordafrikansk kvinna (man måste älska starka kvinnor :)), hon är egentligen en sammanslagning av två av hennes systrar, hon har även en bror som är en sorts vampyr och en syster som är en sorts mördarmaskin. Men de är ju familj så det är väl okej...

Legion
Detta är den mäktigaste mannen i gruppen eftersom han blandar flera olika krafter, han är även unik på det sättet att han är död men inte blivit återupplivad men det löser vi lätt. Han är även schizofren och har en av världens märkligaste frisyrer. Han är dock chefens son så det är väl lika bra att han får vara med...

Bishop
Tidsresande mutantpolis med förkärlek för stora vapen, han kom sökande efter en förrädare men sen visade det sig att det var han som var förrädaren (var det någon som tänkte paradox?) så han sköt chefen i huvudet sen försökte han döda en liten bebis, blev av med en arm och tyckte i allmänhet att livet var taskigt mot honom. han kommer passa jättebra ihop med Legion eftersom han också dödat chefen...

Jubilee
Sist så har vi denna kvinna med explosiva fyrverkerier, hon har inte dött en enda gång, däremot så har hon blivit kidnappad flera gånger och använts som bete och det är ju inte fel att ha med någon sådan i sitt team för då behöver man ju bara leta upp henne för att hitta bovarna...

Om ni undrar varför så är det för att jag när en dröm om att Marvel en dag ska höra av sig med vädjande röster säga du kan väl skriva X-Men ett tag? och då är det ju inte fel att ha teamet redo liksom... :)

4 kommentarer:

riksomengris sa...

du skrämmer mig

Martin sa...

Ha!!! Det visste jag ju redan...

riksomengris sa...

jo, men den här gången gällde det inte de håriga benen

Evil Runar sa...

Jag är klart imponerad. Och beträffande storm: kontrollerar man vädret så gör man.