fredag, juli 03, 2009

Åskan rullar...

Idag som igår mullrar åskan olycksbådande bland de mörka moln som fyller himlen, det är en sån här dag som jag alltid är orolig för att ha igång teven eller datorn för tänk om blixten slår ner i mitt hus för sånt har jag hört händer, visserligen så hände detta i Vaggeryd men jag tror att vi har högre hus i Skövde och min teori är att ju närmare himlen desto troligare är det att bli träffad av blixten...

En annan sak som blir jag orolig för när åskan går är att åskan skulle slå ner när man duschar, nuförtiden så är det mer så att man tänker att det skulle vara tråkigt att dö men när jag var yngre, typ i tonåren när jag var mer benägen att dra en runk i duschen så var ju skräcken att dö samtidigt som man runkade och stelna i den posen, sen när brandkåren kom och hittade en så skulle dom stå där och skaka på sina huvuden och säga ja runkning dödar. Ana skammen med att bli "han den där som dog när han runkade" för inte skulle man få vara häftig och bli dödad av ett blixtnedslag nänä inte om man drog en stilla runk inte. Då är man och kommer alltid förbli den som dog av runkning...

Undrar om man ens får en kristen begravning om man dog på det sättet för det är väl ändå en lustfull syndig gärning, jag menar det är ju inte direkt nåt man gör för att vara social även om det finns varianter men nått kyrkomöte är det ju inte...

Det ska dock sägas att förutom dessa rädslor så verkligen älskar jag åska. Tänk er att att bara sitta på en torr (och säker) plats med en kopp té och titta på hur blixtarna klyver horisonten, hur vacker är inte det? Eller den där känslan man får när man hör mullret av åskan eller när en riktig åskskur smattrar mot tak eller fönster... :)

Näe nu ska jag nog ta och duscha...

Inga kommentarer: